Finalizarea lucrărilor, amânată, pe tronsoanele de autostradă Ogra – Câmpia Turzii și Turda – Sebeș

După un an, 2017, în care bilanțul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) consemnează zero kilometri de autostradă finalizați, marți, 9 ianuarie se anunță recepția lucrărilor la tronsonul Aiud – Decea, din autostrada Sebeș – Turda. Potrivit informațiilor postate pe site-ul CNAIR, lucrările de execuție ale tronsoanelor 3 și 4, Aiud – Decea, respectiv Decea – Turda, ale autostrăzii Sebeș – Turda, trebuiau finalizate în 2017, iar cei aproape 29 de kilometri de autostradă ce fac legătura între Aiud, Turda și, mai departe, prin A3, cu municipiul Cluj-Napoca, urmau să devină funcționali pentru traficul rutier încă din cel de-al treilea trimestru al anului trecut.

După o prelungire a termenului de execuție, pentru ambele tronsoane, din martie 2016 până în octombrie același an și apoi, până în anul 2017, s-a tergiversat finalizarea lucrărilor astfel că noile termene, prevăzute în contractele de execuție a lucrărilor la autostrăzile A1, A3 și A10, se întind, în cazul autostrăzii Sebeș – Turda, până în primul trimestru al anului 2020, când ar urma să se facă recepția lucrărilor de la tronsoanele Sebeș – Alba Iulia Nord, respectiv Alba Iulia Nord – Aiud. Potrivit graficului postat pe pagina de facebook a asociației Pro Infrastructură, lucrările de execuție la autostrada Sebeș – Turda s-ar putea încheia, cel mai devreme, în ultimul trimestru al anului 2019 și, cel mai târziu, în primul trimestru din anul 2020. Amânată, din 2016 în 2017, finalizarea celui de-al patrulea tronson al autostrăzii, respectiv cel de la Decea la Turda, în lungime de 16,3 kilometri, este prevăzută acum pentru trimestrul al doilea din 2018.  Începute în anul 2014, lucrările de execuție ale autostrăzii Sebeș – Turda, cu o lungime totală de  70 de kilometri, vor dura aproape șase ani, în loc de circa doi ani, cât se prevedea inițial.

Întârzieri în execuția lucrărilor se constată și în cazul tronsonului Ogra – Câmpia Turzii, ce face parte din autostrada Brașov – Târgu-Mureș – Cluj – Oradea (A3). Lucrările de execuție la cele trei loturi (Ogra – Iernut – Chețani – Câmpia Turzii)  ale tronsonului Ogra – Câmpia Turzii, în lungime totală de 37,3 kilometri, trebuiau finalizate în luna septembrie a anului 2017. Durata lucrărilor, de 16 luni, stabilită inițial, s-a dovedit insuficientă pentru cele trei loturi, de 3,6; 18 și 15,7 kilometri, astfel că noile termene prognozează finalizarea lucrărilor de execuție ale tronsonului Ogra – Câmpia Turzii, din A3 pentru sfârșitul anului 2019. Doar lucrările la primul lot, Ogra – Iernut, în lungime de 3,6 kilometri, ar putea fi încheiate în cel de-al treilea trimestru al anului 2018.

Bilanțul de final de an al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere ”arată un dezastru pe toate planurile” apreciază Asociația Pro Infrastructură.

Organizația neguvernamentală Pro Infrastructură, ce urmărește derularea construcției de drumuri și autostrăzi, acuză conducerea CNAIR că nu găsește soluții să deschidă circulației “segmente de drum noi, perfect circulabile, precum Autostrada A10 Sebeș-Turda loturile 3 și 4” sau varianta de ocolire a orașului Caracal. “Dezastru pe toate planurile la bilanțul de final de an al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere! Zero km de autostrăzi, zero km de variante de ocolire, zero km de drum național finalizați în 2017!” scrie pe pagina de facebook a Asociației Pro Infrastructură. Bilanțul CNAIR afeernt anului 2017 reprezintă ”o batjocură la adresa tuturor cetățenilor care își pun zilnic viața în pericol pe drumuri naționale uzate fizic și moral” se arată într-un comunicat publicat pe pagina de facebook a  asociației Pro Infrastructură.

 

Emil HĂLĂȘTUAN

Lasă un răspuns